fredag

Blodtörstiga bloggläsare.

mask

Önskade att det var glitterrester och inte ögongrus som limmat ihop mina ögonlock när jag vakande imorse. Det var intorkat slem - omöjligt att romantisera - men jag upptäckte det åtminstone i en liten ärvd handspegel och inte i en goodiebagspegel från Max Factor. Det är små saker jag förlitar humöret på.

Humöret. Moster är så glad, jag är obekväm, ovan, med att se henne såhär. Hon sprutar ur sig ord, provar alla klänningar hon inte längre kommer i, röker lyckligt i fönstret och följer förbipasserande med blicken. Provar mammas klänningar som hon inte häller kommer i.

Det är fredag och fredagar betyder trasig magsäck och hemmets renaste bomull som kompensation för allt det smutsiga (i mitt liv, i Stockholm). Att skriva här är lite som att droppa blod till en hord svultna vargar. Jag står på Colosseum, ni är blodtörstiga misshandlade djur under mig, ni bara väntar på att få punktera min hud med skalpellskarpa tänder.

Men vi fortsätter. Dripp dropp. Day out. Day in. Ni får Dagens Outfit om en sekund.

2 kommentarer:

  1. Förakt och cynism. Yeh, vad hade världen varit utan det? Ge de bara, de jävla dumma småtjejerna som tror att livet handlar om en fucking jävla väska. Fan vad jag hatar såna bloggtjejer. Hur fan kan man vara så sjuk och tigga om en väska. Sjukt cool blogg förresten.

    SvaraRadera
  2. cynism är mitt syre, jag älskar dig

    SvaraRadera