söndag

Kokainknull = Zahmlag.



A lutar sig över min axel och tittar på min laptop. Lukten av Romanée Conti som ett bisvärm runt ansiktet.

- Vad gör Ollie på din desktop? Åh, nej, säg inte att du är en av alla skanditjejer vars högsta dröm är att ligga med Oliver Zahm!

Jag skakar fram håret i ansiktet som svar.

- Ett litet lands årsförbrukning av kokain avverkades den där kvällen. Det får man ge honom. Ollie. Det blir alltid bra kvällar. Som slutar i antingen orgier eller matkrig.

(Det är först senare, när A lämnat rummet, som jag hittar bilder på honom på sidan. I en gammal pappersversion ligger han naken på ett piano och spelar munspel. Han är tydligen musiker.)

- Oliver är knappast unik. Om du är ute efter att ligga med en hårig fransos med förkärlek för svartvita sexposer har jag ett fotbollslag av vänner du kan välja och vraka mellan. Du kan ta mig till exempel. Ligg med mig!

- Pass, svarar jag.

- Du kommer ångra dig. Men det är lugnt. Ingen stress. Känner på mig att jag kommer stanna här ett tag.

2 kommentarer:

  1. Hej Erika,
    Jag hittade till din blogg igår och har redan läst varenda ord du skrivit. Jag älskar ditt sätt att skriva och hoppas att det kommer mycket, mycket mer. Jag skrev ett inlägg om dig i min blogg ifall du vill läsa det http://mimostyle.webblogg.se/2009/march/black-ascot.html Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  2. Oj. Är han en känd man? Drömmer någon om att ligga med honom? Han följde efter mig en natt på Parisklubben Montana, jag var hjärtkrossad och mina tankar var i Egypten tillsammans med mannen jag var kär i och då kommer denne gubbe fram. Tafsar och bjuder på champange. Viskar i mitt öra "och när ska vi ligga?". (Jag skrattade lite för mig själv, nästan förvånad för snuskiga män brukar komma fram till mina sötare, kortare kompisar. Min längd har alltid varit mitt skydd.) Så svarade jag "jamais. mais si tu veux tu peux m'aider de devenir bourrée. j'ai un peu besoin de ca"
    Och jag blev full och tappade bort honom, drog vidare. Amnärkte på att min spritmecenat suttit med Andre och Lionel, Paris mäktigaste utelivssnubbar. ´
    Och glömde bort det, och skapade andra historier.
    Och här var han igen. Min spritmecenat

    SvaraRadera